BLOG

Katalizator samochodowy – do czego służy? Do czego jest potrzebny?

Katalizator samochodowy (reaktor katalityczny) to podzespół, będący częścią układu wydechowego, odpowiedzialny za oczyszczanie spalin ze szkodliwych…

Czytaj dalej

Falujące obroty silnika. Przyczyny i rozwiązanie problemu

Falowanie obrotów to nagłe zmiany prędkości obrotowej silnika, widoczne na obrotomierzu, bez jakiejkolwiek reakcji ze strony…

Czytaj dalej
fotoradar

Po jakim czasie przedawnia się mandat?

Żaden kierowca nie chce dostać mandatu. Tym bardziej, że obecnie mandaty są bardzo wysokie. Niestety, czasami…

Czytaj dalej

Poduszka silnika – objawy i przyczyny zużycia

Poduszka silnika to jeden z wielu elementów wyposażenia samochodu, który ma na celu eliminację drgań i…

Czytaj dalej

Cewka zapłonowa – czym jest i jak ją sprawdzić?

Cewka zapłonowa to kluczowy element układ zapłonowego, stosowanego w silnikach benzynowych. Wypadanie zapłonów, narastające szarpanie w…

Czytaj dalej

Drgania kierownicy przy hamowaniu – skąd się biorą i jak się ich pozbyć?

Drgania kierownicy podczas hamowania z mniejszą lub większą prędkością to sygnał ostrzegawczy, którego kierowca nie powinien…

Czytaj dalej

Uszkodzona uszczelka pod głowicą – wszystko co musisz wiedzieć

Dlaczego uszczelka pod głowicą się psuje? Po czym poznać, że uszczelka pod głowicą jest do wymiany?…

Czytaj dalej

Silnik diesla 1,9 TDI – nie ma silników bezawaryjnych. Czy dalej warto kupić auto z tą jednostką?

Legendarny. Bezawaryjny. Trwały. Tak określano silnik wysokoprężny 1,9 TDI, montowany w samochodach marki Volkswagen, Audi, SEAT…

Czytaj dalej

Silnik 1,4 MPI / 1,4 FSI VAG – wymiana rozrządu, serwisowanie i typowe awarie

Silnik 1,4 MPI / 1,4 FSI z grupy VAG to jedna z najpopularniejszych jednostek silnikowych, jaką…

Czytaj dalej

Płukanie silnika – dlaczego warto je stosować? Ile kosztuje i jak przebiega?

Płukanie silnika to dodatkowa czynność serwisowa, która pozytywnie wpływa na trwałość silnika. Płukanie silnika można przeprowadzić…

Czytaj dalej

...

...