naprawa silników diesla

Najczęstsze usterki silników diesla

Awarie silników diesla zdarzają się naprawdę często, a ich naprawa zwykle jest dość kosztowna i nie należy do najłatwiejszych. Warto wiedzieć jakie usterki najczęściej się zdarzają i co może być ich przyczyną.

Samochody z silnikiem diesla

Samochodowy, które posiadają silnik diesla w ostatnim czasie cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem. Decydują się na nie osoby, które poszukują zarówno nowych jak i używanych samochodów. Obecne silniki diesle mogą bez żadnych problemów pokonać 200 000 km, a później będzie konieczne przeprowadzanie mniej lub bardziej poważnych napraw. Należy wziąć to pod uwagę podczas zakupów, aby w późniejszym czasie nie narazić się na zbyt duże koszty.

Najczęstsze problemy i usterki związane z silnikiem diesla

Mówiąc o usterkach silnika diesla przede wszystkim warto wspomnieć o turbosprężarkach. W nowoczesnych silnikach są one niezbędna do uzyskania naprawdę dużej mocy i dużego momentu obrotowego.

Jeżeli samochodów ma problemy z przyspieszeniem, a trakcie pracy słychać charakterystyczne gwizdy może to oznaczać, że konieczne będzie jego wymienienie na nowy. Zwlekanie z naprawą tego typu problemy może skutkować nawet rozbiegnięciem silnika, a to wiąże się najczęściej z całkowitym zniszczeniem napędu.

Kolejna często spotykana usterka, która może mieć miejsce w silnika typu diesel dotyczy pompowtryskiwaczy. Każdy z nich ma zintegrowaną pompę paliwa, dlatego jego wymiana może być bardzo kosztowna.

Silniki diesla bardzo często ulegają usterką z powodu problemów z pompą wytryskową. Jej uszkodzenie niesie za sobą bardzo poważne konsekwencje.

Najczęstszym problemem uszkodzenia pompy wytryskowej jest paliwo słabej jakości, np. takie, które jest zanieczyszczone kwasami, a także zassanie cząstek stałych jak np. piasek, rdza itd. Z tego powodu bardzo często konieczne jest przeprowadzenie dość drogiej naprawy lub bawet wymiana pompy.

Osoby, które są zainteresowane zakupem samochodów z nowoczesnym silnikiem diesla bardzo często obawiają się także o stan filtra cząstek stałych. Jest to urządzenie, które budzi dość dużo kontrowersji i obaw. Jest on odpowiedzialny za wypalanie sadzy, która powstaje w wyniku spalania oleju napędowego przez jednostki napędowe samochodu.

W praktyce bardzo często okazuje się, że proces spalania sadzy nie zostaje zakończony, co sprawia, że filtr ulega zapchaniu, a także poziom oleju podnosi się. Zapychane filtry mogą doprowadzić do rozbiegania silnika.

W silniku typu diesel bardzo często mają miejsce także usterki związane z kołem dwumasowym, czyli specjalnym podzespołem, który ma za zadanie napęd silnika, a także zmniejszanie wibracji powstałych w trakcie pracy silnika.

Koło dwumasowe ma także za zadanie utrzymanie płynnej pracy silnika. Jest to bardzo delikatny zespół, powinien on pracować na niskich obrotach, dlatego podczas gwałtownego ruszania, może znaczenie stracić swoją żywotność i ulec mniej lub bardziej poważnym awarią. Uszkodzone koło dwumasowe może sprawiać, że kierowca będzie miał uczucie nierównej pracy silnika.

Jak widać nowoczesne silniki diesla są narażone na wiele różnych usterek i awarii. Nie jest to rozwiązanie idealna.

Naprawa silnika może być naprawdę droga. Dlatego warto przede wszystkim dobrze przemyśleć zakup, szczególnie jeżeli będzie się rozważać kupno używanego samochodu z dieslem. Ponadto podczas użytkowania koniecznie trzeba przestrzegać określonych zasad i nie nadwyrężać możliwości silnika. W ten sposób można uchronić się przed niektórymi usterkami.

Fotografia: FreepikPremium


Warsztaty naprawiające silniki diesla:

WarszawaKrakówŁódźWrocławPoznańGdańskSzczecinBydgoszczLublinBiałystokKatowiceGdyniaCzęstochowaRadomSosnowiecToruńKielceRzeszówOpoleKaliszZabrzeZielona GóraGliwice

...

...