kierowca podczas jazdy

Czy warto regenerować maglownicę?

Maglownica, czyli zębatkowa przekładnia kierownicza znajduje zastosowanie w wielu nowoczesnych samochodach. Jej zadanie jej przeniesienie ruchu kierownicy, na ruch mechanizmu zwrotniczego, co powoduje skręt kół.

Układ kierowniczy jest niezwykle istotnym elementem w samochodzie, gdyż od niego zależy bezpieczeństwo osób znajdujących się w pojeździe.

Szybkiemu zużyciu maglownicy sprzyja przede wszystkim częste skręcanie kołami w miejscu i zastosowanie zbyt dużych felg, przy niezbyt dużym profilu opony. Zauważalnym objawem zużycia jest luz w przekładni, wyczuwalny na kole kierownicy.

Regeneracja maglownicy i jej koszt

W przypadku zużycia maglownicy dobrym rozwiązaniem jest oddanie jej do punktu regeneracji. Takie miejsca dostępne są we wszystkich większych miastach.

Koszt regeneracji oscyluje w granicach 500 do 1000 złotych, w zależności od tego, czy usługa uwzględnia również demontaż i montaż części. Na cenę wpływa również to, czy regeneracja ma dotyczyć jedynie eliminowania luzów, czy doszło do jej uszkodzenia, a objawem tego jest widoczny wyciek.

Koszt demontażu i montażu to wydatek od 200 do 400 złotych, warto więc samemu dostarczyć zużytą część do warsztatu. Do wyjęcia maglownicy mechanikowi potrzebny jest podnośnik, czasem ta czynność może okazać się problematyczna i zabierać pracownikowi wiele czasu, wpływa to wyższą cenę usługi. Warto pamiętać o ewentualnych kosztach dodatkowych.

W trakcie demontażu maglownicy, w przypadku układów hydraulicznych dochodzi do wycieku płynu hydraulicznego, konieczne jest więc jego dolanie. Czasem może okazać się niezbędna wymiana również drążków kierowniczych oraz końcówek.

Czy warto zdecydować się na regenerację maglownicy?

Wymiana zużytej maglownicy na zupełnie nową może oznaczać dla nas dosyć duży wydatek. Lepszym rozwiązaniem okazuje się regeneracja maglownicy. Zużytą część możemy oddać od razu do puntu regeneracji albo zamówić już wcześniej zregenerowaną przekładnię. Warto wiedzieć, iż kompleksowa regeneracja maglownicy obejmuje wymianę uszczelek, skasowanie wszelkich luzów, a także wymianę drążków kierowniczych oraz końcówek drążków.

Podczas regeneracji zostają dokładnie oczyszczone wszelkie elementy, przeszlifowane listwy oraz zamontowane nowe tuleje. Dodatkową opcją jest chromowanie listw, co zniweluje wszelkie widoczne ubytki. Po właściwie przeprowadzonej regeneracji konieczna jest następnie regulacja geometrii zawieszenia.

Odpowiednio wykonana regeneracja maglownicy, gwarantuje nam długą żywotność części. Taka opcja jest tańsza od zakupu nowej przekładni, na usługę dostajemy także gwarancję. To tani i dobry sposób na naprawę zużytej już części. Na regeneracji maglownicy można spora zaoszczędzić, należy jedynie pamiętać o odpowiednim doborze firmy, która przeprowadzi cały proces w pełni profesjonalnie.

Gdzie najlepiej regenerować maglownicę?

Regeneracji maglownicy należy dokonywać tylko i wyłącznie w profesjonalnej firmie, mającej duże doświadczenie i wiele zadowolonych klientów. Liczy się przede wszystkim wysoka jakość usługi oraz bezpieczeństwo. Dobre firmy, mają dostęp do wysokiej jakości części, dają na swoją usługę gwarancję i działają bardzo szybko.


Szukaj warsztatów regenerujących maglownice:

...

...